Kreativlabor
Offener Workshop für Familien mit Kindern ab 4 Jahren. Im Kreativlabor entstehen aus zweidimensionalen Bausätzen dreidimensionale Figuren.
Open workshop for families with children aged 4 and up. In the creative lab, two-dimensional kits are transformed into three-dimensional figures.
Design zum Zmittag/Design for Lunch
Hochparterre’s “Design zum Zmittag” invites you to a conversation on the “Retail Revolution” and what it takes to sell design in a digital world — with guests from Midgard, Qwstion, and Swiss Design Market.
Hochparterre’s “Design zum Zmittag” invites you to a conversation about the “Retail Revolution” and what it takes to sell design in a digital world – with guests from Midgard, Qwstion, and Swiss Design Market.
Designers Party
Hello Future! Die erste Ausgabe wurde in der Amboss Rampe mit einem Ausblick auf die Zukunft gefeiert.
Hello Future! The first edition was celebrated at Amboss Rampe with a toast to the future.
The Future of Work
Eine Diskussionsrunde von Forward fragt, wie Kreative in einer automatisierten Zukunft arbeiten werden.
A discussion hosted by Forward explores how creatives will work in an automated future.
CreativeMornings Zurich
CreativeMornings sind kostenlose Frühstücksvorträge für Kreative – seit 2008 in über 170 Städten weltweit. Thema und Speaker werden jeweils Anfang Monat bekanntgegeben.
CreativeMornings are free breakfast lectures for creatives – held since 2008 in over 170 cities worldwide. The theme and speaker are announced at the beginning of each month.
Konferenz: What about Tomorrow?
Eine Tagung über die Frage, wie Design unsere Zukunft prägt – disziplinübergreifend, zwischen Wirtschaft und Kreativpraxis, zwischen virtuellen und realen Welten.
A symposium exploring how design shapes our future — across disciplines, industries, and realities — with insights from experts in education, business, and creative practice.
Design Walk
Eine Diskussionsrunde von Forward fragt, wie Kreative in einer automatisierten Zukunft arbeiten werden.
A discussion hosted by Forward explores how creatives will work in an automated future.